Bra att veta

Hur fungerar det?

När du köper en prenumerationsbox får du hem en låda per månad, du har självklart möjligheten att avbryta prenumerationen utan uppsägningstid.  Detta gör du enkelt via ett knapptryck på dina sidor eller via att skicka oss ett mail.

Varje prenumerationslåda fylls med en mix av nya fiskedrag och fiskeprodukter. Vi försöker alltid att fylla alla lådor med grymt innehåll som passar för den årstiden det är just då. Exempel på varumärken är Booyah Bait Co, Gamakatsu, Westin, Bomber lures, Heddon, och många fler.

Exempel på beställning: Om du köper en prenumeration i mars månad så skickas din första låda i april. Den lådan beräknas komma senast den 10:e-15:e under april månad och därefter skickas en ny låda automatisk varje månad.

Betalning?

Du kan betala med kort, faktura, delbetalning samt via sms. Automatisk betalning sker genom kortbetalning via vår betalpartner Stripe. Även faktura, direktbetalning eller sms-betalning kan göras genom vår andra betalpartner Payson AB. Fakturor skickas till den e-postadress som användes vid beställning.

Om du önskar att dela upp din betalning kan du enkelt delbetala via Payson faktura. Payson och Stripe är ledande företag för betalningar på nätet så du kan känna dig säker vid ett köp. Återbetalningar sker vanligen med samma metod som användes vid betalning.

Hur säger jag upp prenumerationen?

Enkelt!  Om du betalat med månadsvis betalning loggar du in på ditt konto och avslutar prenumerationen med ett knapptryck. Om du gjort en engångsbetalning så skickar du oss ett mail.

Avsluta din prenumeration senast den sista vardagen i månaden så kommer det inte en ny låda. Vi hanterar alla ärenden nästa arbetsdag och avslutar din prenumeration ifall du begärt det. Använd vårt kontaktformulär eller e-postadress kontakt@sportfiskeladan.se. Du behöver inte vänta på svar från oss utan vi sköter det automatiskt.

Skriv såhär i mailet, men fyll i med dina egna uppgifter: “Jag vill avbryta min pågående prenumeration. För- och efternamn. orderdatum, den e-postadress du beställde ifrån, leveransadress, produkt.”

Mitt presentkort verkar inte fungera?

Alla presentkort har fri frakt tillagt i koden och är bundna till en specifik prenumeration. Detta innebär att koden inte fungerar tillsammans med andra varor där det normalt sett tillkommer frakt. Se till att endast köpa den specificerade produkten som står på presentkortet och slutför det köpet separat. Glöm inte kryssa i “fri frakt”. Presentkorten har en giltighetstid på 12 månader.

Leveranstider och frakt?

Första prenumerationslådan skickas månaden efter att du lagt din beställning. Du beräknas få lådan cirka 2 veckor in på den nya månaden. Leveranstiden är normalt sett mellan 3-5 dagar efter det att produkten eller tjänsten skickats. Paketen skickas med Postnord eller DHL och levereras till din brevlåda eller ett serviceombud.

Notice: We only ship to Sweden!

Cookies?

En “cookie” är en textfil webbplatsen sparar på användarens dator. Cookies används på de flesta webbplatser och används för att ge användaren tillgång till olika funktioner på webbplatsen som besöks. Denna sidan kan använda både lagrade cookies samt sessioncookies för att förbättra sidans funktionalitet för användare samt för att samla data om våra besökare. Vår sida använder tredjeparts cookies genom Google analytics som samlar in statistik om denna webbsidan. Genom att du surfar vidare på vår webbsida godkänner du att vi använder cookies. Om du vill blockera cookies kan du göra det via din webbläsares inställningar.

Ångerrätt och returer?

Konsumenter får enligt lag ångra deras köp inom 14 dagar från den dag de mottagit deras första leverans för aktuella tjänster eller produkter. Konsumenten kan utöva sin ångerrätt endast om tjänster eller produkter hålls i väsentligen oförändrat skick. Detta gäller dock inte ifall varan förändrats tack vare en nödvändig åtgärd som kan hänvisas till en omständighet där varor undersökts eller ifall förändringen inte kan hänvisas till konsumenten. Läs mer om ångerrätt här. Konsumenten utövar sin ångerrätt genom att kontakta oss via vårt kontaktformulär eller per fysiskt brev inom 14 dagar från mottagandet av varan, inom denna tidsfrist ska även varor returneras. Eventuella fraktkostnader för utövande om ångerrätt tillfaller konsumenten. För utövande om ångerrätt via brev kan konsumenten använda denna mall.  Företag och Returadress: Org-nr:9006141858Sportfiskelådan, Box 91, Vipans gränd 8, 54122 Skövde.

Betalningen gick inte igenom

Ibland så händer det att en betalning inte går igenom. Om detta händer dig kan det bero på att du inte aktiverat ditt betalkort för köp på internet. Om du önskar kan du köpa med faktura eller direktbetalning istället HÄR. Detta kan aktiveras via din internetbank. För frågor kontakta oss på supporten via kontaktformuläret.

 

Fullständiga Köp & Användarvillkor här