Bra att veta

Månadsvis eller direktbetalning?

Om du vill betala automatiskt med endast 1 låda i taget väljer du månadsvis betalning.

Om du exempelvis vill köpa 3 lådor och betala på en gång väljer du direktbetalning.

Vad är Sportfiskelådan?

Sportfiskelådan är en prenumerationslåda som kommer hem en gång varje månad. En nyhet i Sverige & populär bland många fiskare. Unikt, Superkul & Alltid spännande! Vi har många nöjda kunder & vårt mål är att göra fisket ännu roligare för alla fiskare därute!

Hur fungerar det?

När du köper en prenumerationsbox får du hem en låda per månad. Varje prenumerationslåda fylls med en mix av nya fiskedrag och fiskeprodukter. Exempel på varumärken är Booyah Bait Co, Gamakatsu, Westin, Bomber lures, Spro Heddon, och många fler.

Exempel på beställning: Om du köper en prenumeration i mars månad så skickas din första låda i april. Den lådan beräknas komma senast den 10:e-15:e under april månad och därefter skickas en ny låda automatisk varje månad.

Ships To

Sweden & Finland. 

FINNISH: Toimitamme myös Suomeen. Jos on kysymyksiä niin asiakaspalvelu palvelee myös suomenkielisenä.

Uppsägningstid?

Vi binder inte upp våra kunder på något. Det enda som är bra att veta är att om exempelvis nästa låda är betald så skickas den, men inte följande lådor.

Hur säger jag upp prenumerationen?

Enkelt!  Om du betalat med månadsvis betalning loggar du in på ditt konto och avslutar prenumerationen med ett knapptryck eller så skickar du oss ett mail så hjälper vi dig.

Använd vårt kontaktformulär eller e-postadress kontakt@sportfiskeladan.se.

Skriv såhär i mailet, men fyll i med dina egna uppgifter: “Jag vill avbryta min pågående prenumeration. För- och efternamn. ordernummer, den e-postadress du beställde ifrån, leveransadress, produkt.”

Hur byter jag prenumeration?

Avsluta din tidigare prenumeration genom instruktionerna ovan och lägg sedan en ny beställning.

Betalning?

Du kan betala med kort, faktura, delbetalning samt via sms. Automatisk betalning sker genom kortbetalning.

“Månadsvis” innebär att ditt betalkort debiteras 1 gång per månad.

“Engångsbetalning” innebär att du köper lådor för flera månader i taget och betalar allt direkt.

Om du önskar att dela upp din betalning kan du enkelt delbetala via Payson faktura. Payson och Stripe är ledande företag för betalningar på nätet så du kan känna dig säker vid ett köp.

Mitt presentkort verkar inte fungera?

Alla presentkort har fri frakt tillagt i koden och är bundna till en specifik prenumeration. Detta innebär att koden inte fungerar tillsammans med andra varor där det normalt sett tillkommer frakt. Se till att endast köpa den specificerade produkten som står på presentkortet och slutför det köpet separat. Glöm inte kryssa i “fri frakt”. Presentkorten har en giltighetstid på 12 månader.

Leveranstider och frakt?

Första prenumerationslådan skickas månaden efter att du lagt din beställning. Du beräknas få lådan cirka 2 veckor in på den nya månaden. Leveranstiden är normalt sett mellan 3-5 dagar efter det att produkterna skickats. Paketen skickas med Postnord eller DHL och levereras till din brevlåda eller ett serviceombud.

Cookies?

En “cookie” är en textfil webbplatsen sparar på användarens dator. Cookies används på de flesta webbplatser och används för att ge användaren tillgång till olika funktioner på webbplatsen som besöks. Denna sidan kan använda både lagrade cookies samt sessioncookies för att förbättra sidans funktionalitet för användare samt för att samla data om våra besökare. Vår sida använder tredjeparts cookies genom Google analytics som samlar in statistik om denna webbsidan. Genom att du surfar vidare på vår webbsida godkänner du att vi använder cookies. Om du vill blockera cookies kan du göra det via din webbläsares inställningar.

Ångerrätt och returer?

Konsumenter får enligt lag ångra deras köp inom 14 dagar från den dag de mottagit deras första leverans för aktuella tjänster eller produkter. Konsumenten kan utöva sin ångerrätt endast om tjänster eller produkter hålls i väsentligen oförändrat skick. Detta gäller dock inte ifall varan förändrats tack vare en nödvändig åtgärd som kan hänvisas till en omständighet där varor undersökts eller ifall förändringen inte kan hänvisas till konsumenten. Läs mer om ångerrätt här. Konsumenten utövar sin ångerrätt genom att kontakta oss via vårt kontaktformulär eller per fysiskt brev inom 14 dagar från mottagandet av varan, inom denna tidsfrist ska även varor returneras. Eventuella fraktkostnader för utövande om ångerrätt tillfaller konsumenten. För utövande om ångerrätt via brev kan konsumenten använda denna mall.  Företag och Returadress: Org-nr:9006141858- Sportfiskelådan, Box 91, Vipans gränd 8, 54122 Skövde.

Betalningen gick inte igenom

Ibland så händer det att en betalning inte går igenom. Om detta händer dig kan det bero på att du inte aktiverat ditt betalkort för köp på internet. Om du önskar kan du köpa med faktura eller direktbetalning istället HÄR. Detta kan aktiveras via din internetbank. För frågor kontakta oss på supporten via kontaktformuläret.

 

Fullständiga Köp & Användarvillkor här